Informacje podstawowe

ZASADY ORGANIZACJI ODWIEDZIN Pacjentów przebywających na oddziałach szpitalnych.
Od 11.04.2022 r. odwiedziny pacjentów hospitalizowanych w Wojewódzkim Wielospecjalistycznym Centrum Onkologii i Traumatologii im. M. Kopernika w Łodzi odbywają się według poniższych zasad:
- Jednoczasowo w sali mogą przebywać dwie osoby odwiedzające.
- W odwiedzinach nie powinny uczestniczyć dzieci poniżej 7 roku życia.
- Osoba odwiedzająca nie może mieć objawów infekcji (kataru, kaszlu, gorączki, bólu gardła).
- Osoba odwiedzająca jest zobowiązana do higienicznej dezynfekcji rąk przed wejściem jak i przy wyjściu z Oddziału.
- Podczas wizyty konieczne jest stosowanie maseczki zasłaniającej usta i nos przez osobę odwiedzającą, a także (jeśli to możliwe ze względów medycznych) pacjentów przebywających w sali w której odbywają się odwiedziny.
- W wyjątkowych przypadkach np. wymagających bliskiego kontaktu osobę odwiedzającą należy zaopatrzyć w fartuch ochronny.
- Czas odwiedzin nie powinien przekroczyć 15-30 minut.
- W czasie odwiedzin należy zachować dystans społeczny, przestrzegać reżimu sanitarnego i stosować się do zaleceń personelu.
- W przypadkach szczególnych np. wzrost zakażeń SARS-CoV-2 odwiedziny mogą być czasowo ograniczone. Decyzje w tej sprawie podejmuje Dyrektor Szpitala.
PRZEWODNIK DLA PACJENTÓW został przygotowany w celu zapewnienia pełnej informacji o organizacji i zasadach panujących w naszym Szpitalu.
OPIEKA DUSZPASTERSKA
Szpital zapewnia Pacjentom możliwość realizacji potrzeb religijnych i opiekę duszpasterską sprawowaną przez duchownego wyznawanej przez siebie religii.
- Dla Pacjentów wyznania dominującego tj. rzymskokatolickiego udostępniona jest Kaplica Szpitalna (Budynek Główny – wysoki parter). Msze Święte odprawiane są zgodnie z porządkiem umieszczonym na drzwiach Kaplicy.
- Na życzenie Pacjenta oraz za zgodą pozostałych chorych przebywających na tej samej sali, możliwa jest wspólna modlitwa na sali chorych. Kontakt do Księdza Kapelana Szpitala: tel. 504 599 221, e-mail: juliuszlason@gmail.com
- Pacjenci innych wyznań mają możliwość kontaktu ze wskazanym przez siebie duchownym. Wykaz danych kontaktowych z duchownymi mniejszości wyznaniowych znajduje się w każdym oddziale i jest udostępniany przez personel pielęgniarski na życzenie Pacjenta lub jego bliskich.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJENTA – pełny wykaz praw i obowiązków Pacjenta w systemie ochrony zdrowia.
KOMUNIKATY DLA PACJENTA – m.in. ubezpieczenie oraz uprawnienia dla osób z niepełnosprawnościami.
INFORMACJE O STANIE ZDROWIA PACJENTA
Ze względu na trwającą pandemię oraz ograniczenie możliwości odwiedzin pacjentów w Oddziałach Szpitala Kopernika w Łodzi, osoba upoważniona do pozyskiwania informacji o stanie zdrowia pacjenta, może otrzymywać takie informacje telefonicznie od personelu medycznego Szpitala, zgodnie z procedurą obowiązującą w Szpitalu.
Numery telefonów poszczególnych Oddziałów Szpitala podane są do publicznej wiadomości na stronie internetowej w zakładce Kontakt
PRAWO DO SKARGI
W przypadku naruszenia powyższych praw w trakcie udzielania świadczeń w Szpitalu, Pacjent ma prawo złożyć skargę do:
- Dyrektora Szpitala za pośrednictwem Sekretariatu Dyrektora,
- Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa,
- Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa,
- Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta i Komunikacji Społecznej,
- Ordynatora/Kierownika Oddziału,
- Lekarza prowadzącego,
- Pielęgniarki oddziałowej.
Po wyczerpaniu trybu administracyjnego wewnątrz jednostki, Pacjent może złożyć skargę do:
- Organu Założycielskiego Szpitala,
- Narodowego Funduszu Zdrowia,
- Okręgowej Izby Lekarskiej,
- Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych,
- Rzecznika Praw Pacjenta przy Ministrze Zdrowia w Warszawie.
Rzecznik Praw Pacjenta:
01-171 Warszawa, ul. Młynarska 46
Bezpłatna infolinia / 9.00 – 21.00
800 190 590
22 532 82 50
faks: 22 532 82 30
e-mail: sekretariat@bpp.gov.pl